ארכיון חודשי: מאי 2014

איך ליהנות בחו"ל בלי לעלות במשקל?

בתמונה הזו צילמתי את עצמי לפני שנסעתי לחו"ל ומיד אחרי שחזרתי. מאוד חששתי לפני הנסיעה.

משקל לפני ואחיר הטיול

משקל לפני ואחיר הטיול

עד כמה אצליח לשמור על התזונה הנכונה שאני רגילה אליה?

עד כמה אצליח לעמוד בפיתויים רבים שתמיד פוגשים אותנו בזמן הטיולים בחו"ל?

וכמובן השאלה המטרידה ביותר – כמה קילוגרמים יתווספו בשבועיים של הטיול?

תארו לעצמכם את הפתעתי הגדולה כאשר עליתי על המשקל בבוקר אחרי הנחיתה וראיתי אותו משקל כמו לפני שבועיים! חשבתי שזה בגלל שחצי יממה אחרונה לא אכלתי כמעט, אז נשקלתי בעוד יום ובעוד יומיים. ושוב קבלתי אותה התוצאה. ואז הבנתי כמה דברים שאותם אני רוצה לחלוק איתכם.

אז איך חוזרים הביתה מחו"ל באותו המשקל?

  • קודם כל לפני הנסיעה כדאי להתעניין במטבח המקומי, כדי מראש להיות מוכנים להפתעות ולדעת מה הוא המבחר של המאכלים המקומיים. כמובן שתמיד אפשר למצוא בקלות רבה את המקומות של מזון מהיר (Junk Food), אבל זה ממש לא אופציה. אני אישית תמיד משתדלת לבחור מסעדות איפה שרוב הסועדים הם המקומיים ולא התיירים. האוכל שם יותר פשוט, יותר טעים ויותר אותנטי.
  • השתדלו לא לדלג על ארוחות ולא להסתובב רעבים. אני תמיד מבקרת בחנויות של פירות וירקות וקונה לי דברים שונים – שיהיו לי בתיק בתור הנשנושים. זה יכולים להיות תפוחים, אגסים, בננות או קופסאות של פירות יער טריים, כמו שהיה לי הפעם באירופה. אל תתפתו לחטיפים שונים כדי רק לסתום לכם את התאבון! זה רק יעלה לכם רמות סוכר מאוד מהר ואחר כך יפיל אותם חזרה. ותרגישו סחוטים ועצבנים בעוד זמן קצר.
  • קחו איתכם לחו"ל בגדים צמודים ולא רחבים. הם יהיו האינדיקציה המושלמת שלכם בזמן הטיול, האם העלתם במשקל או לא.
  • די קשה בחו"ל לשלוט על איכות הפחמימות ולדאוג לאכול רק פחמימות מלאות. לכן אני ממליצה איפה שאפשר "לחסוך" מעצמכם את הפחמימות מכלל. פשוט וותרו על התוספות כמו אורז לבן, תפוח אדמה (במיוחד צ'יפס או פירה). בחרו בסלטים של ירקות טריים במקום התוספת. איפה שאפשר לבחור לחמים מלאים – עשו זאת. אני הופתעתי לגלות באחד המסעדות האיטלקיות שכל סוג של פיצה ניתן לבקש לאפות מקמח כוסמין מלא. כמובן שלא פספסתי את ההזדמנות, והבסיס של הפיצה שלי יצא הרבה יותר טעים מאשר אצל בעלי שהיא הייתה מקמח לבן. וגם בבתי מלון תמיד הייתה לי בחירה – או לחם לבן או פומפרניקל שזה לחם שיפון גרמני מסורתי. אפרופו הוא קיים גם בארץ
  • כמובן שכאשר אנחנו בחופש אז רוצים ליהנות יותר גם מאוכל. רוצים לנסות דברים חדשים ולחרוג מהגדולות הרגילים שלנו. ובדרך כלל זה מתבטא בכמות גדולה מדי של קלוריות במהלך היום. אז מה עושים?! צועדים כמה שיותר. קחו לכם הרגל – אחרי כל ארוחה לצעוד לפחות שעה, אפילו בקצב לא מהיר. הורידו לסמרטפון שלכם אפליקציה של מד צעדים ודאגו לצעוד לפחות 10.000 צעדים ביום.
מספר צעדים ביום טיול שגרתי

מספר צעדים ביום טיול שגרתי

והינה התמונה מאפליקציה הסופרת צעדים שמותקנת אצלי בטלפון ונותנת לי אפשרות גם בחו"ל וגם בארץ לעכוב אחרי פעילות הגופנית שלי. השתדלתי גם בטיול להגיע ואף לעבור את גבול עשרת אלפים צעדים ביום.

 

 

אז נראה לי שגיליתי לכם את כל הסודות שלי לטיול מהנה ולא משמין בחו"ל.
אבל ההבנה הגדולה שלי מהטיול האחרון היא כזאת – אם אתם שומרים על אורח חיים בריא ומאוזן לאורך זמן אתם יכולים "להתפרע" במשך שבועיים-שלושה ואולי אף יותר, בלי לראות שינויים במשקל שלכם, אבל בתנאי שתהיו פעילים פיזית. מי ששומר קבוע על התזונה הנכונה הוא גם בתנאי חו"ל יבחר תזונה יותר נכונה, באופן כמעט אינטואיטיבי. כי הגוף כבר רגיל לאיכות גבוהה של המזון והוא בעצמו יכתיב לכם את הבחירות הנכונות.

לכן,

רוצים לא להשמין בחו"ל – שמרו על תזונה נכונה בארץ!

ולבסוף, איך אפשר בלי זה – מצרפת לכם תמונה אחת מיני רבים שצילמתי בטיול האחרון

מודעות פרסומת

העצירות לא עוזבת אותך?

החגים כבר מאחורינו (לפחות את חג הפסח ויום העצמאות), אבל לחלק ניכר מאתנו נשארו תופעות לא רצויות אחרי החגים. אצל רוב האנשים אלה תופעות הקשורות למערכת העיכול, בין אם צרבות שלא עוזבות ובין אם עצירות שלא עוברת. וכמובן גם כמה קילוגרמים שצברתם בחג. הפעם אני רוצה להתמקד על בעיית העצירות שנוצרת עקב שינוי תזונתי. זה יכול להיות שבוע של חג או נסיעה לחו"ל, כאשר דפוס התזונה שלנו משתנה, ולא לטובתנו…
תכירו המלצות פשוטות שתעזרו לכם תוך זמן לא ערוך לחזור לפעילות מעיים סדירה ותעלו סיכויים גם לרדת במשקל.

  • השתדלו לשתות במהלך היום 2 ליטר של מים ותה מצחים – חשוב ביותר!!! בין הצמחים המומלצים לשתייה – נענע, בבונג, שומר. הימנעו לתקופה הקרובה משתיית קפה שמגביר תופעת העצירות. ואם זה קשה מדי אז לפחות הגבילו צריכת הקפה לשתי כוסות ביום
  • הימנעו לחלוטין ממוצרי קמח לבן ואורז לבן וגם מפריכיות אורז מלא. אכלו לא יותר מ 2 פרוסות לחם חיטה מלאה או שיפון מלא ביום. מצליחים גם ללא לחם – עוד יותר טוב
  • נטלו כמוסה אחת של פרוביוטיקה (חיידקים טובים) ביום, לפני השינה או על קיבה ריקה
  • במהלך היום צרכו 1-2 כפות זרעי פשתן טחונים ו 1-2 כפות סובין שיבולת שועל. התחילו מכמות של כפית והעלו בהדרגה. לאחר ארוחה הכוללת זרעי פשתן טחונים או סובין שיבולת שועל חייבים לשתות לפחות כוס מים או תה צמחים. זרעי פשתן טחונים או סובין שיבול שועל ניתן להוסיף למשל ליוגורט, או לפזר מעל סלט או מרק לפני ההגשה
  • במהלך היום אכלו לפחות 2 תפוחי עץ עם קליפתם ו 2-3 יח' של פירות יבשים (עדיף שזיפים או תאנים)
  • במהלך היום צרכו 2 כפות שמן זית (בתוך סלט) וגם 6-8 אגוזים מכל הסוגים, אך לא קלויים ולא מומלחים
  • מוצרי חלב המותרים – ביו יוגורט, ריווין, גיל, אשל
  • הרבו באכילת ירקות שורש כגון: גזר, סלק, שורש פטרוזיליה, שורש סלרי, בטטה, צנון, צנונית, קולרבי. צרכו גם הרבה חסה, סוגי כרוב שונים, פטרוזיליה, שמיר, בצל ושום
  • ומאוד חשוב – לעשות פעילות גופנית באופן סדיר. גם הליכה מהירה של 45 דקות 3 פעמים בשבוע תתרום רבות לטיפול בעצירות
אני חייבת לציין שבמקרים של עצירות כרונית, לעומת עצירות תקופתית, הטיפול יהיה יותר ערוך וידרוש בירור מדויק של הסיבות שהובילו למצב. במקרה של עצירות כרונית, וזה ראיתי בהרבה מקרים שטיפלתי בהם, חייבים להתייחס גם למצב הרגשי של המטופל, ולא רק לתזונה או בעיות בריאות נוספות. מערכת העיכול מגיבה בין הראשונות למצב הנפשי, לסטרס ולרגשות שליליים כמו כעס, פחדים, חוסר תקשורת עם הסביבה ועוד. אבל על זה נדבר בהזדמנות אחרת…רוצה להציג לכם מתכון של סלט נהדר שיסייע גם בטיפול נגד העצירות וגם יגוון את מבחר הסלטים במטבח שלכם. אז קבלו…

סלט נגד העצירות

סלט נגד עצירות

סלט נגד עצירות

מצרכים:
סלק גדול טרי, חצי לימון ללא קליפה חתוך לקוביות, חופן פטרוזיליה או כוסברה קצוצה, 10 אגוזי מלך גרוסים, 2 תאנים יבשות, כף שמן זית, קמצוץ מלח.
הכנה:
לגרד סלק בפומפייה גסה, תאנים להשרות במים רותחים ל 15 דקות ואחר כך לחתוך לקוביות קטנות. לערבב את כל הרכיבים ולהגיש.